vinkje groen Disponibil în toată Olanda    vinkje groen Aplicație ușor de utilizat   vinkje groen  Îngrijirea medicului generalist este rambursată integral    vinkje groen  Ce se poate face mai bine și mai rapid online, aranjăm și online!
 
Leesvoor

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over Arene Online huisartsenpraktijk? Wij helpen je graag.  Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. 

Staat jouw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op. Ons team staat voor je klaar.

Top 3

-> Wat is Arene online huisartsenpraktijk?

Arene online huisartsenpraktijk is een huisartsenpraktijk beschikbaar voor mensen zonder huisarts in hun eigen woonomgeving. De zorg wordt zoveel mogelijk online gegeven. Denk hierbij aan beeldbellen, chatten, e-consult. Als lichamelijk onderzoek nodig is wordt er een dokter in de eigen omgeving geregeld om je te onderzoeken. Op deze manier wordt huisartsenzorg voor iedereen beschikbaar, ook als je geen huisarts in je eigen omgeving kunt vinden. 

-> Hoe kan ik mij inschrijven bij Arene Zorg?

Arene is alleen beschikbaar voor mensen die geen eigen huisarts hebben. Heeft u al een huisarts, maak dan gebruik van de digitale mogelijkheden van uw eigen huisarts.

Wil je je inschrijven bij Arene? Ga dan naar het menu item "INSCHRIJVEN"  en kijk of Arene beschikbaar is in jouw omgeving. Bieden we zorg in jouw omgeving, dan kun je het inschrijfformulier invullen en versturen.

-> Wat is het verplicht eigen risico?

Iedereen vanaf 18 jaar is wettelijk verplicht eigen risico te betalen voor zorg uit de basisverzekering. In 2020 is het eigen risico € 385,-. Voor sommige zorg uit de basisverzekering betaalt u geen eigen risico.

Algemeen

Waarom Arene?

Het aanbod aan huisartsen en doktersassistentes krimpt. Meerdere regio’s ondervinden hier inmiddels hinder van. Het is op sommige plaatsen lastig om voldoende beschikbaarheid van huisartsen te garanderen. In Zeeland bijvoorbeeld neemt het aantal praktijkhouders in de periode 2018-2023 met 12% af, terwijl de zorgvraag zal stijgen met 3,9%. (NIVEL, 2018).

In krimpregio’s, maar ook landelijk, neemt de (werk)druk toe voor huisartsen(praktijken). Huisartsen hebben daardoor minder tijd om zich bezig te houden met innovatie, herstructurering/verbetering en efficiëntie. Patiëntenzorg gaat immers altijd voor!

Arene biedt een platform om deze problemen efficiënt op te lossen.

Is Arene veilig?

Ja, Arene is een veilige oplossing. Het door ons gebruikte platform maakt gebruik van alle benodigde veiligheidsmaatregelen en alle gegevens worden beveiligd opgeslagen. 

Contact met Arene

Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Zie hiervoor ook onze contactpagina.

Samenwerken met Arene

Voor wie: 

  • Huisartsenpraktijk(en) in gebied met huisartsentekort, gesloten voor inschrijvingen van nieuwe patiënten.
  • Huisartsenpraktijken (HAGRO/Zorggroep) die de extra zorgvraag van Oekraïense vluchtelingen niet met de reguliere zorg voor de eigen patiënten kunnen combineren.  
  • Huisartsenpraktijken (HAGRO/Zorggroep) die de extra zorgvraag van buitenlandse medewerkers (arbeidsmigranten) niet met de reguliere zorg voor de eigen patiënten kunnen combineren.  
  • Huisarts die gaat stoppen, geen opvolging voor zijn/haar praktijk heeft gevonden en de omliggende huisartsenpraktijken (HAGRO) kunnen deze patiënten niet overnemen. 
  • Opvanglocaties van Oekraïense vluchtelingen met (huis)arts op locatie voor fysieke beoordelingen. 

De huisartsen/doktersassistenten van Arene voorzien patiënten van digitale zorg in de vorm van e-consulten en (video)bellen. Ook worden (herhaal)recepten, verwijzingen, laboratoriumonderzoek etc. door Arene gedaan. Zo kunnen >70% van de zorgvragen digitaal afgehandeld worden.  

Als een fysieke beoordeling toch nodig blijkt, nemen wij contact op met uw praktijk om deze afspraak in overleg te plannen. De belasting van deze fysieke consulten wordt verdeeld over de verschillende aangesloten (netwerk)praktijken. Wij maken hierover afspraken met de HAGRO of met u als individuele netwerkpraktijk.  

 

Meer informatie? Neem contact met ons op: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

Ik ben patiënt

Dekt mijn verzekering de kosten van Arene?

Arene werkt hetzelfde als elke andere huisartspraktijk. Voor een contact met jouw huisarts betaal je geen eigen risico. Verdere behandeling valt wel onder het eigen risico. Wordt er b.v. een recept uitgeschreven of bloedonderzoek gedaan dan valt dit wel onder jouw eigen risico. 

Ik ben niet zo goed met computers, is Arene iets voor mij?

Als je wel eens een mail stuurt met jouw computer, inlogt op een website van b.v. een winkel of WhatsApps stuurt via jouw mobiele telefoon, dan is Arene zeker iets voor jou.

Wanneer kan ik me inschrijven bij Arene?

De mogelijkheden om je in te schrijven zullen uitgebreid worden. Dit kan per regio verschillen. Houdt de site in de gaten!

Zijn mijn medische gegevens veilig bij Arene?

Op het gebied van privacybescherming moet Arene aan dezelfde hoge standaarden als iedere andere medische hulpverlener voldoen. Jouw gegevens zijn dus zeker veilig en ook beschikbaar voor hulpverleners op afstand die betrokken zijn bij jouw zorg. Zo weten zij welke medicijnen je gebruikt, of je allergieën hebt en kennen zij jouw relevante ziektegeschiedenis. Dat verhoogt de kwaliteit van zorg.

De Arene zorg App

Hoe moet ik de app installeren?
  • Download de app Arene via de App Store (iOS) of Google Play (Android).
  • Open de app.
  • Als je al een account hebt voor onze online diensten log je met dezelfde inloggegevens in op de app en ga je direct naar de volgende stap. Als je nog geen account hebt, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op 'Account aanmaken' te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van jouw aanvraag door onze praktijk - wat enige tijd in beslag kan nemen - wordt jouw account gekoppeld en ontvangt je per e-mail een notificatie.
  • Na het inloggen op de app ontvang je per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die je invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik
Wat zijn de kosten?

De app is gratis

Hoe is beveiliging en privacy geregeld?

Met de app Arene kun je via een beveiligde verbinding jouw actuele gegevens (medicatie, eConsult, afspraken) uit jouw dossier inzien. Voor de ingebruikname wordt jouw identiteit eerst geverifieerd door de praktijk en ontvang je een verificatiecode om de app te activeren. Verder dien je de app af te schermen met een persoonlijke vijfcijferige toegangscode die je voor elk gebruik in moet voeren.

Bij het gebruik van services van jouw zorgverlener via de app kunnen persoonsgegevens worden doorgegeven aan de praktijk via het beveiligde netwerk van Pharmeon.

Raadpleeg de privacyverklaring van Arene in de app om na te gaan welke gegevens uitgewisseld worden en met welk doel. Raadpleeg ook de Uw Zorg Online gebruiksvoorwaarden van Arene en Pharmeon via de app of  www.uwzorgonline.nl/gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over de veiligheid en privacy van jouw gegevens.

Wat is een verificatiecode?

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. Je krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat je bent gecontroleerd en gekoppeld door jouw huisarts. De app vraagt je om de betreffende code in te vullen.

Hoe werkt een verificatiecode?

De verificatiecode wordt toegezonden nadat je de eerste keer inlogt op de app met jouw gebruikersnaam (jouw gebruikersnaam is gelijk aan jouw e-mailadres) en wachtwoord. Na het eenmalig invullen van de code krijg je toegang tot de app. LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van jouw toestel. Indien je dit niet doet zal de app vanaf het begin 'starten' en moet je opnieuw inloggen.

Hoe word ik gekoppeld?

Wij controleren jouw gegevens na jouw aanmelding en maken de koppeling tussen ons informatiesysteem en jouw account. Door middel van deze koppeling krijg je toegang tot bijvoorbeeld jouw medicatieoverzicht, de agenda en de eConsult functies.

Waarom word ik gekoppeld?

Zonder een koppeling met ons informatiesysteem kan de app jouw gegevens niet inladen.

Moet ik een apart account aanmaken voor mijn kinderen?

Ja, Elk account is gekoppeld aan het persoonlijk dossier. Je kunt een account aanmaken voor je kind(eren), maar kunt daarvoor niet je eigen emailadres gebruiken. Je zult dus een uniek emailadres moeten invoeren voor (elk van) je kind(eren)

Er zijn meerdere aanbieders waar je gratis een e-mail account aan kunt maken zoals gmail of hotmail.

Ik kan de app niet vinden in de app store

Je kunt de app vinden in de store door te zoeken op 'Arene'. Je kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden (App Store (iOS) | Google Play (Android)).

© . Alle rechten voorbehouden