Over de cliëntenraad van Arene Online Huisartsenpraktijk
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad van Arene behartigt de belangen van alle patiënten die gebruikmaken van onze (online) huisartsenzorg. De leden van de raad denken actief mee over verbeteringen in de zorg, dienstverlening en communicatie. Zij geven advies over onderwerpen die voor patiënten belangrijk zijn, zoals:
- De (online) bereikbaarheid van de praktijk
- De inzet van digitale zorgtoepassingen
- Toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van onze communicatiekanalen
- De kwaliteit van zorg en patiëntbeleving
Hoewel de cliëntenraad geen rol heeft in individuele klachten of persoonlijke medische situaties, is hun rol essentieel voor het verbeteren van de algehele zorgverlening.
In ons medezeggenschapsreglement is vastgelegd op welke manier de cliëntenraad invloed kan uitoefenen en hoe we samenwerken aan betere zorg.
Wie zijn wij


Bert-Jan Knaap


Joyce van der Stap


Yan Prykhodko


Vacature
Stuur een bericht
De cliëntenraad kan het niet alleen. Uw mening, ervaring of suggestie is van grote waarde en helpt ons om de zorg continu te verbeteren. Heeft u ideeën over hoe Arene haar dienstverlening nog patiëntgerichter kan maken? Laat het ons weten! De cliëntenraad hoort graag van u.
Let op: de cliëntenraad behandelt geen individuele medische vragen of klachten over zorgverleners. Daarvoor kunt u rechtstreeks contact opnemen met de praktijk.
U kunt de cliëntenraad bereiken via:
Vacature lid Cliëntenraad
De cliëntenraad van Arene is op zoek naar versterking! Wil jij actief meedenken over de toekomst van digitale huisartsenzorg? Dan nodigen wij je graag uit om te reageren.
Wat vragen we van jou?
- Je bent patiënt bij Arene Online Huisartsenpraktijk
- Je denkt graag mee over hoe zorg beter, toegankelijker en patiëntvriendelijker kan
- Je kunt luisteren, signalen uit de praktijk oppikken en deze vertalen naar concrete input voor de raad
- Je hebt ongeveer 3 uur per maand beschikbaar voor overleg en voorbereiding
- Affiniteit met online zorg en/of medezeggenschap is een pré
Wat bieden wij?
- Een kans om écht impact te maken op de kwaliteit van zorg
- De mogelijkheid om je stem – en die van andere patiënten – te laten horen
- Een vrijwilligersvergoeding conform onze vacatieregeling
De cliëntenraad vergadert gemiddeld 6 keer per jaar, deels online en deels fysiek op een centrale locatie. Soms zijn er extra themabijeenkomsten, bijvoorbeeld over digitale innovatie in de zorg.
Interesse?
Wil je meer weten of je direct aanmelden? Stuur dan je motivatie per e-mail naar
Heb je eerst nog vragen? Dan kun je via datzelfde mailadres contact opnemen met onze ambtelijk secretaris.