Hoe werkt de samenwerking bij de zorg voor Oekraïense vluchtelingen?
- Arene zorgt voor informatiemateriaal, zodat Oekraïense vluchtelingen zichzelf kunnen registreren bij Arene en contact op kunnen nemen met Arene
- Arene registreert de vluchtelingen in hun HIS, zodat er dossiervorming plaatsvindt
- De website en app van Arene zullen in het Oekraïens vertaald worden, zodat Oekraïense vluchtelingen eenvoudiger met hun zorgvraag terecht kunnen bij Arene
- (Een doktersassistente van) Arene is op reguliere weekdagen van 8.00-17.00 uur telefonisch bereikbaar voor (zorg)vragen
- Arene biedt (beeld)belspreekuren en de mogelijkheid van econsulten
- Arene handelt de zorgvragen af die geen fysieke beoordeling nodig hebben (ca. 75-80%)
- Als fysieke beoordeling nodig is, zorgt Arene voor het plannen van de afspraak en voor toegang tot het HIS voor de beoordelend huisarts
- Diagnostiek aanvragen en verwijzen kan niet op de gebruikelijke manier bij vluchtelingen. Arene voorziet de beoordelend huisarts van de benodigde informatie/formulieren om diagnostiek aan te kunnen vragen en om te verwijzen.
- Huisartsen krijgen het passantentarief voor een fysiek consult.
- Arene declareert dit voor hen. Na elke maand ontvangt de huisarts een overzicht van de gedeclareerde verrichtingen en vindt uitbetaling plaats zodra de gelden zijn overgemaakt.
- Arene brengt geen kosten in rekening voor administratie en declaratie
Van de huisartsen(regio) vragen wij dat zorggedragen wordt voor een sluitend rooster voor beoordeling op reguliere weekdagen.
Arene kan u dus helpen het aantal zorgvragen grotendeels weg te vangen en de administratieve last weg te nemen. Interesse? Neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.